Dvě studie ukazují nejčastější a nejméně časté věci, které lidé dělají se svými Apple Watch - a co musí Apple opravit

Průměrný vlastník Apple Watch pracuje se svými hodinkami 60-80 krát denně, většinu tohoto času ale lidé se svými hodinkami nijak "nepracují", nýbrž pouze sledují kolik je hodin a jiné informace, které se zobrazují na hlavní stránce hodinek. Nejméně častým úkonem je pak čtení emailů.

Jak poukázal Fortune (známý business časopis), k těmto závěrům došly dvě naprosto různé studie. Nejnovějši informace, které poskytuje Wristly (největší nezávislá výzkumná platforma pro Apple Watch), se týkají velké spousty údajů ohledně toho, co lidé se svými hodinkami dělají. Spoléhají při tom na 1450 vlastníků Apple Watch. Stockholmská univerzita přistoupila k výzkumu opačným směrem. Jejich výzkum se zabýval pouhým tuctem vlastníků, při tom se ale při měření nespoléhali na výpovědi lidí, nýbrž na to, co jim ukázaly záznamy z přenosných kamer.

Ve studii od Wristly tvrdilo 96% účastníků výzkumu, že své hodinky nejčastěji využívají k pouhému zhlédnutí "ciferníku". Jiná oblíbená činnost zahrnovala prověřování tělesné aktivity, odpovídání na sms zprávy, používání Siri a kontrola srdečního rytmu. Mezi nejméně časté aktivity pak dle Wristly patří například hraní her.

Dle výzkumu uvedla také pětina uživatelů, že s příchodem chladnějšího a vlhkého počasí, které vyžaduje větší vrtsvení oblečení, což znemožňuje zletmé zhlédnutí hodinek, očekávala pokles využívání Apple watch nebo dokonce, že hodinky přestanou nosit úplně.

Stockholmská studie široce podpořila zprávy Wristly ohledně využívání hodinek, zjistila totiž, že většinu aktivit tvoří pouhé pohlednutí na "ciferník" Apple Watch (po dobu přibližně 3.8 sekund) a kontrola upozornění. Na dalším místě se objevily aplikace spojené s aktiviou, zdravím, cvičením (Activity rings, Workout app, Workout timer) s 11%. Až na čtvrtém místě se umístila Siri s pouhými 2%. A na úplném dně skončilo čtení emailů s 0.1%.

Nejdelší interakce byla s aplikací Mapy, jejíž průměrné využívání přišlo až na 46 sekund.

A co musí Apple napravit? Druhou nejdelší interakcí s trváním 33 sekundy bylo listování menu na hlavní stránce, pravděpodobně kvůli snaze najít určitou aplikaci. Hledání aplikace přes půl minuty je dlouhý čas a zdá se, že se tím potvrzují zkušenosti uživatelů Apple Watch, kteří tvrdí, že velké množství malinkých podobně vypadajících ikonek nejsou zrovna příjemným zážitkem.

zdroj: http://9to5mac.com