Apple obnovuje algoritmy vyhledávání v App Store pro zobrazení relevantnějších a inteligentnějších výsledků

Apple po představení nové kategorie "Shopping" minulý týden, nyní zřejmě ještě více zapracoval na vylepšení App Storu. Podle zprávy z TechCrunch, Apple zdokonalil své algoritmy vyhledávání, aby vyhledávání poskytovalo relevantnější a inteligentnějši výsledky při zadávání klíčového slova.

Změna v algoritmech byla zřejmě započata 3. Listopadu a nyní jsou změny již velmi znát. Zatímco se Apple v minulosti zaměřoval nejvíce na algoritmy pro Top Free, Paid a podobně, nynější změny ovlivňují to, jak se aplikace zobrazují při vyhledávání uživatelem.

Aplikace, které se zobrazují při vyhledávání jsou nyní řazeny dle směsi kontextových klíčových slov pro aplikace, což zahrnuje, jak částečné shody klíčovych slov, tak i značky konkurentů. S těmito změnami je to poprvé, co App Store řadil aplikace dle klíčových slov, které nejsou v názvu nebo v políčku "klíčové slovo", uvádí TechCrunch. Pro tvůrce aplikací to znamená to, že když teď uživatel hledá jejich aplikaci, objeví se i hrstka konkurenčnich aplikací.

Jeden příklad, který TechCrunch uvádí je vyhledávání Twitteru. Nyní, když hledáte v App Storu Twitter, běžně se vám zobrazí i aplikace třetích stran jako Tweetbot (na čtvrtém místě) a Twitterrific (na pátém místě). Instagram zdá se jako aplikace, která nemá s Twitterem nic společného se již v tomto výsledku vyhledávání neobjevuje.

Dan Held, zakladatel firmy Analytica, která se zabývá mobilním růstem řekl, že věří, že tyto změny by mohly naznačovat začátek vývoje Applem své vlastní verze PageRank algoritmu.

Apple se ke změnám v algoritmu zatím nevyjádřil.

Zdroj: 9to5mac.com