iPhone neslyším volajícího nebo je slyšet praskání a šum

iPhone neslyším volajícího nebo je slyšet různé praskání a slabý hlas, něco je špatně. Je několik možností, jak takovým problémům předejít a jak je vyřešit.

Pokud neslyšíte zřetelně hlas druhého účastníka hovoru, slyšíte praskání nebo šum, případně máte problémy s kvalitou zvuku při hovoru na iPhonu, přečtěte si co dělat.

iPhone neslyším volajícího a zvýšení hlasitosti

Leckdy za problémy může triviální věc. Jako první doporučujeme zkontrolovat hlasitost sluchátka. Postranními tlačítky zvyšte hlasitost na maximum (v tomto případě horním bočním tlačítkem) a poslouchejte, zda je druhá strana slyšet lépe.

Jestli máte k telefonu připojená drátová sluchátka, přesvědčte se, že nejsou v konektoru zapojena a ani jinak s telefonem propojena. V tom případě by totiž zvuk šel do sluchátek a ne do telefonu.

Pokud používáte bezdrátová sluchátka, přejděte do Nastavení - Bluetooth a zkontrolujte, zda tam nejsou propojená.

Špinavé sluchátko vyčistěte

Časem se bude sluchátko špinit prachem a je možné, že právě kvůli tomu špatně slyšíte. Postupujte následujícím způsobem, abyste provedli správné vyčištění sluchátka:

  • Přesvědčte se, že sluchátko není ničím zakryté, například pouzdrem nebo ochrannou fólií.
    Pokud máte nový iPhone, sundejte z jeho přední i zadní strany plastovou fólii.
  • Podívejte se, jestli otvor sluchátka není ucpaný nebo zanesený. Pokud je to potřeba, vyčistěte ho malým štětečkem s měkkými vlákny. Štěteček musí být čistý a suchý.
  • Při telefonování zapněte režim hlasitého telefonu. Pokud stále nic neslyšíte, možná je problém v síti nebo kvalitě příjmu. Zkuste zavolat později z jiného místa.

 

Jestli máte stále problém se sluchátkem, proveďte restart zařízení. Po restartu případně aktualizujte na nejnovější verzi iOS. A když nepomohou všechny uvedené postupy, obraťte se na servis.